Cursus, opleiding en training
 
Zoek binnen onze IT cursussen:      
Master it Training verzorgt trainingen, opleidingen en cursussen op het gebied van software development, systeem- & netwerkbeheer en kantoorautomatisering voor het bedrijfsleven en de overheid. Ons aanbod bestaat uit ruim 650 trainingen, van een basis cursus Word, Excel of SharePoint tot een compleet MCSE traject. Wij beschikken over eigen locaties in o.a. Eindhoven, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Heb je nog vragen? Vul dan het contactformulier in of bel 040-23 23 390.
 
Cursussen : Home / cursusoverzicht
Cursusvormen : Open Leer Centrum (OLC), Open Master Class (OMC), Klassikaal, Online Classroom
Actueel : Nieuws, Tips, Ontvang onze IT nieuwsbrief
Contact : Adres, Info aanvraag, Route,
 

Cursus ITIL Foundation

Deze ITIL training verschaft inzicht in de diverse ITIL-processen en hun onderlinge samenhang zoals ICT Service Management, procesmatig werken, de opbouw en begrippen van ITIL Versie 3 en de IT Service Life Cycle.

Daarnaast behandelt deze ITIL training de doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle, zoals: Service Strategies, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement.

Bij het inschrijven op deze ITIL Foundation V3 training hebt u de mogelijkheid om het bijbehorende ITIL examen toe te voegen aan uw bestelling. Indien u kiest voor deze optie, nemen wij na uw training contact met u op om het examen voor u in te plannen. Tevens dient u te rekenen op 15 a 20 uur zelfstudie na de training als voorbereiding op het examen.

Voorkennis

Geen specifieke vooropleiding benodigd.

Doelgroep

Deze ITIL 3 training is met name geschikt voor professionals die betrokken zijn met het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit iedereen die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.

Inschrijven


Onderwerpen

ITIL® is gebaseerd op de levenscyclus van een service. In die fase van volwassenheid zitten nog maar enkele organisaties. In deze training komen ook de aspecten aan bod die bij ITIL V2 horen.

  • De achtergrond van ICT Service Management.
  • Opbouw van ITIL.
  • Begrippen binnen ITIL.
  • Procesmatig werken.
  • Doelstellingen van de ITIL Service Management processen.
  • Activiteiten van een ITIL Service Management proces.
  • Relaties van de ITIL Service Management processen onderling.
  • De doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle, zoals daar zijn:
    •Service Strategies,
    •Service Design,
    •Service Transition,
    •Service Operation en
    •Continual Service Improvement.
  • Voorbereiden op het ITIL Foundation examen.

Duur

3 dagen

Inschrijven


Examen

ITIL® Foundation (ITV3F)

Cursusplanning komende maanden:

Startdatum Lokatie Vorm Opmerking

Code

ITIL017